Ponad sto prelekcji i dyskusji podzielonych na osiem ścieżek tematycznych tworzy program krakowskiej konferencji B2B dla branży gier – Digital Dragons. Wśród niemal 120 ekspertów, którzy przygotują punkty programu, znajdziemy zarówno gości z zagranicy, jak i reprezentantów największych polskich studiów – Techlandu, CD PROJEKT RED czy Flying Wild Hog.
W skład tych reprezentacji wchodzą natomiast twórcy największych polskich gier ostatniego roku, rywalizujący w różnych kategoriach o statuetki Digital Dragons Awards – m.in. Dying Light 2: Stay Human, Cyberpunk 2077 czy Evil West.
To niezwykle cenne, że w budowę konferencyjnej agendy włączają się twórcy najlepszych polskich gier. Słuchacze zawsze spragnieni są wiedzy płynącej z pierwszej ręki, z własnego doświadczenia, a jeśli pochodzi ono z pracy nad najgłośniejszymi tytułami – tym lepiej dla słuchaczy.
Maciej Śliwiński, koordynator programowy konferencji
O czym opowiadać będą zaproszeni goście? Wśród zaproponowanych tematów znajdziemy pełny przekrój zagadnień dotyczących projektowania gier. Wśród wykładów przygotowanych przez zespół Techlandu znajdą coś dla siebie słuchacze zainteresowani zarówno artystycznym i narracyjnym aspektem tworzenia gier, jak i technologiczną czy biznesową częścią tego procesu. Magda Jankowska opowie o projektowaniu otwartych światów w taki sposób, aby pobudzać naturalną ciekawość graczy. Tematem wykładu Julii Szynkaruk będzie trudna sztuka kompromisu – słuchacze dowiedzą się, jak w Dying Light 2 udało się pogodzić rozległość świata i jakość grafiki z płynnym działaniem także na starszych generacjach konsol.
O kwestiach związanych z tworzeniem scenariuszy i bohaterów gier opowiedzą także quest designerzy z CD PROJEKT RED – Moritz Lehr i Paweł Sasko. Kuba Jankowski przybliży prawne aspekty korzystania z dzieł wyprodukowanych przy pomocy AI, a Kacper Niepokólczycki - Lead Environment Artist – wytłumaczy, jak godził funkcję team leadera z duszą artysty podczas prac nad Wiedźminem 3 i Cyberpunkiem 2077.
Tworzenie feerii charakterystycznych dźwięków na potrzeby gry Evil West będzie tematem prelekcji Michała Korniewicza i Dawida W. Miki. Jego współpracownicy z Flying Wild Hog opowiedzą także o sposobach prowadzenia narracji czy konstruowania poziomów (Maria Borys-Piątkowska i Yasen Stoynev) czy współpracy wewnątrz tworzącego grę zespołu (Tomasz Gop). Z kolei Adrian Fuentes Vazquez, Design Director, wygłosi wykład o korzyściach płynących z myślenia produktowego dla projektantów gier i o tym, jak mogą współpracować z zespołami produktowymi, aby opracować bardziej efektywne taktyki.
To tylko wycinek z potężnego, dwudniowego programu konferencji, w ramach którego codziennie przez co najmniej siedem godzin w minimum siedmiu salach równolegle trwać będą zajęcia. Z pełną agendą zapoznać się można na stronie organizatora.
O konferencji
Konferencja Digital Dragons to organizowane przez Krakowski Park Technologiczny międzynarodowe wydarzenie B2B dla gamedevu, które każdego roku przyciąga pod Wawel setki twórców i developerów z całego świata. Podczas odbywającego się w dniach 15-16 maja wydarzenia uczestnicy nie tylko mogą skorzystać z bogatej oferty programowej, ale też wziąć udział w uroczystej gali wręczenia Digital Dragons Awards dla najlepszych polskich gier minionego roku, w specjalnej Indie Zone zapoznać się z najciekawszymi produkcjami niezależnych studiów czy nawiązywać nowe biznesowe znajomości w strefie networkingowej. Bilety w cenie regularnej dostępne są w sprzedaży do końca kwietnia.
GŁÓWNY PARTNER
Województwo Małopolskie jest Głównym Partnerem wydarzenia. Władze regionalne realizują szereg projektów, które służą innowacyjności i rozwojowi gospodarczemu Małopolski oraz jej atrakcyjności dla inwestorów. Małopolska to doskonała lokalizacja do prowadzenia biznesu, szczególnie opartego na nowych technologiach. Dowodem na to jest coroczny wzrost liczby nowych przedsiębiorstw, w tym dynamicznie rozwijających się start-upów technologicznych. Dzięki ogromnemu wsparciu przedsiębiorczości, a także optymalnemu wykorzystaniu funduszy unijnych i innych środków publicznych, Małopolska pozytywnie wyróżnia się na tle pozostałych województw.
GŁÓWNY SPONSOR
Techland to jeden z największych i najbardziej znanych polskich producentów gier. Nasze studia działają we Wrocławiu i w Warszawie. Od ponad 30 lat kultywujemy tradycję dostarczania graczom niezapomnianych wrażeń. Jesteśmy międzynarodowym zespołem ponad 400 wysoko wykwalifikowanych profesjonalistów napędzanych pasją do gier, zawsze dążących do najwyższej jakości.
Czerpiemy energię ze wsparcia naszej globalnej społeczności zbudowanej na fundamencie udanych franczyz AAA, takich jak Call of Juarez, Dead Island czy Dying Light. Zaufanie graczy do naszych gier sprawiło, że nasz najnowszy projekt, Dying Light 2: Stay Human, sprzedał się w ponad pięciu milionach egzemplarzy na wszystkich platformach w ciągu pierwszego miesiąca od premiery.
Oprócz ciągłego rozwijania świata Dying Light poprzez solidny plan wsparcia Dying Light 2: Stay Human, pracujemy również nad niezapowiedzianą produkcją AAA - osadzoną w zupełnie nowym, otwartym świecie fantasy fabularną grą akcji, która będzie naszym największym projektem do tej pory.
Misja Techlandu ściśle określa każdy aspekt naszej pracy: chcemy tworzyć niezapomniane doświadczenia.