Krakowski Park Technologiczny uruchomił rekrutację do drugiej rundy programu inkubacji dla branży gier, realizowanego w ramach unijnego projektu Baltic Game Industry – Empowering a Booster for Regional Development.
W trakcie sześciu 2-dniowych zjazdów doświadczeni mentorzy branżowi z kraju i zagranicy poprowadzą praktyczne warsztaty, analizy case studies i pochylą się indywidualnie nad każdym uczestnikiem. Wszystko po to, by podnieść umiejętności biznesowe, sprzedażowe i marketingowe uczestników programu, rozwinąć ich kompetencje prezentacyjne oraz zapoznać ich z technikami projektowania i monetyzacji gier. Praktyczną wiedzę zapewnią także zajęcia dotyczące finansowania i zarządzania projektem growym.
Każdy warsztat poprowadzi doświadczony ekspert z branży gier. Wśród mentorów pojawią się m.in.: Radosław Ratusznik – producent i lead designer w One More Level, Magdalena Cielecka – producent w Artifex Mundi, Jan Adryański – community PR manager w NVIDIA i youtuber czy Marek Wylon – CEO GameDesire i OneMoreGame STUDIO. Poza zajęciami eksperci będą dostępni dla uczestników Inkubatora w roli indywidualnych konsultantów do zakończenia programu inkubacyjnego. To właśnie wyjątkowy zespół trenersko-mentorski jest najważniejszą i najcenniejszą częścią programu inkubacji w ramach Inkubatora Digital Dragons.
„Dużo cennej wiedzy praktycznej przekazanej przez prowadzącego, ćwiczenia, rozmowy i dzielenie się doświadczeniem przez wszystkich uczestników”, „Rozwiązywanie konkretnych problemów, które napotykamy przy swoich projektach, otwarta dyskusja o doświadczeniach” – tak o największych zaletach Inkubatora Digital Dragons wypowiadały się startupy, które wzięły udział w pierwszej edycji.
Tegoroczny program skupi się na wsparciu niezależnych twórców gier na PC oraz konsole. Inkubator Digital Dragons poszukuje zespołów, które są w trakcie produkcji min. 1 gry, prowadzą zarejestrowaną działalność gospodarczą i działają aktywnie na rynku nie dłużej niż 5 lat.
Obecnie w Polsce mamy ponad 450 studiów tworzących gry wideo – w ich gronie znalazły się tak uznane marki, jak: CD Projekt RED, Techland czy 11 bit studios oraz tytani gier mobilnych: Reality Games, Ten Square Games, BoomBit czy Huuuge Games. Większość spośród nich stanowią jednak niewielkie, niezależne studia (tzw. „indie” czy też „indyki”) zrzeszające często znajomych pasjonatów, dla których gry komputerowe stanowią hobby. Aby przekuć pasję w stabilny biznes, obok umiejętności technologicznych i artystycznych potrzebne jest także zrozumienie biznesowych realiów branży. W tym aspekcie na ratunek „indykom” przychodzą inicjatywy takie jak Inkubator Digital Dragons, przeznaczone dla początkujących studiów gier.
Rekrutacja do Inkubatora potrwa do 15 października 2019 r. – celem jest wyłonienie najambitniejszych zespołów, które będą otwarte na zmiany i gotowe na intensywną pracę nad swoim projektem. Najaktywniejsi uczestnicy inkubacji zostaną zaproszeni do udziału w jednej z topowych konferencji gamedevowych – Game Developers Conference lub PAX East.
Szczegóły programu, regulaminy oraz formularz zgłoszeniowy znaleźć można na stronie Inkubatora Digital Dragons.