Znamy szczegółowy program międzynarodowej konferencji twórców gier Digital Dragons, która odbędzie się już 27 i 28 maja w Krakowie. Wśród prelegentów tegorocznej edycji znaleźli się między innymi: Josh Sawyer (Obsidian Entertainment), Tina Nawrocki (Studio MDHR) czy Tor Frick (Neon Giant).
Organizujący konferencję Krakowski Park Technologiczny zadbał o to, by jej program kolejny raz był atrakcyjny i zróżnicowany dla wszystkich uczestników wydarzenia. W Krakowie zobaczymy legendy branży gier pracujące w przeszłości przy tak uznanych markach i tytułach jak Icewind Dale II, Fallout: New Vegas, Tomb Raider czy Wolfenstein: New Order. Obok nich wystąpią twórcy najgorętszych gier niezależnych ostatnich miesięcy: Cuphead oraz Moonlighter, a listę prelegentów uzupełniają reprezentanci polskiej branży gier.
Josh Sawyer, legendarny projektant z Obsidian Entertainment w Krakowie poprowadzi prelekcję pod tytułem „Breaking the Mold: RPG Evolution and Paradigm Shifts in Pillars of Eternity II: Deadfire”, będącą post-mortem sequela uznanej gry RPG tego studia. Sawyer w swoim wykładzie skupi się na aspektach związanych z projektowaniem narracji, systemu podejmowania decyzji oraz walki.
W Krakowie gościem konferencji będzie również Nathan McCree, autor jednej z najbardziej znanych i rozpoznawalnych ścieżek dźwiękowych w historii gier wideo – muzyki z oryginalnego Tomb Raidera. McCree podzieli się z uczestnikami wykładu swoim doświadczeniem w implementacji muzyki i dźwięków do pierwszych gier z serii o Larze Croft, uzupełniając wykład o wskazówki o tym, jak technologia i jej rozwój wpłynęły na projektowanie audio na potrzeby gier na przestrzeni lat.
Niezmiernie ciekawie zapowiadają się także wykłady duetu kreatywnego ze Studio MDHR, odpowiedzialnego za stworzenie jednej z najwyżej ocenianych gier niezależnych ostatnich miesięcy – Cuphead. Tina Nawrocki, główna animatorka, sięgnie głęboko za kulisy swojej pracy nad tytułem, dzieląc się szczegółami z powstania genialnej oprawy graficznej tej produkcji. Proces kreatywny stojący za stworzeniem bardzo ciepło przyjętej ścieżki dźwiękowej Cuphead przybliży za to Kristofer Maddigan.
Podczas Digital Dragons wystąpią także przedstawiciele dwóch studiów, które w ostatnich miesiącach przeżywają bardzo dobry okres. Jobye Karmaker, Senior Environment Artist z Respawn Entertainment podzieli się doświadczeniem z pracy przy projektowaniu realistycznej roślinności na potrzeby gier, zostawiając słuchaczy z olbrzymią ilością ciekawostek, trików i gotowych rozwiązań.
Śledzących scenę gier niezależnych z pewnością zainteresuje wykład Javier Giméneza, CEO Digital Sun odpowiedzialnego za grę Moonlighter, która okazała się jednym z hitów 2018 roku i podbiła serca graczy na całym świecie. Giménez przedstawi historię gry i jej wpływu na rozwój studia, które w krótkim czasie z podwykonawcy stało się prężnie działającym developerem pracującym nad kilkoma tytułami jednocześnie.
W trakcie Digital Dragons zobaczymy również wielu wykładowców z Polski. Ciekawie zapowiadają się między innymi prelekcje Alka Sajnacha z Flying Wild Hog, który w wykładzie „A priest, a rabbi and a game developer walk into a bar . Understanding comedy in Video Games” zapozna uczestników konferencji z budowaniem komediowej narracji na potrzeby gier wideo.
Niezmiernie ciekawie zapowiada się również występ Rafała Wojtunika, concept artysty i dyrektora kreatywnego z ponad 15-letnim doświadczeniem w branży elektronicznej rozrywki. Wojtunik ma na swoim koncie pracę między innymi przy uznanej serii Love, Death & Robots stworzonej dla Netflixa, pracę przy Cyberpunku 2077, grach z serii Witcher, Destiny oraz Halo.
Szczegółowy program konferencji Digital Dragons dostępny jest już na stronie digitaldragons.pl.
Głównym partnerem tegorocznej edycji Digital Dragons jest Województwo Małopolskie.