Krakowski Park Technologiczny prezentuje kolejną edycję badań Polish Gamers Research'18, dostarczających szczegółowych informacji na temat graczy w Polsce oraz, pierwszy raz w historii badania, zachowań rodziców związanych z ich grającymi dziećmi.
Badanie zostało zrealizowane przez Krakowski Park Technologiczny przy współpracy z Ministerstwem Kultury i Dziedzictwa Narodowego w dniach 16-22 kwietnia 2018 roku metoda panelową.
Najważniejszym celem badania była próba dostarczenia informacji na temat grających dzieci oraz ich rodziców.
Najważniejszym celem badania była próba dostarczenia informacji na temat grających dzieci oraz ich rodziców.
Rodzicie i dzieci - korzystanie z systemu PEGI
Z ankiet wynika, że 66% dzieci rodziców korzystających w Polsce z Internetu gra w szeroko pojęte gry, a blisko 70% rodziców uczestniczy w tej rozrywce razem z nimi. Co ciekawe podczas zakupów gier dla swoich dzieci tylko 28% ankietowanych rodziców sugeruje się oznaczeniami PEGI - europejskiego systemu oceniania gier komputerowych. Blisko połowa badanych nie wie o jego istnieniu.
Odpowiedzi te kontrastują z zaangażowaniem rodziców w korzystanie z kontroli rodzicielskiej dostępnej na urządzeniach na których grają ich dzieci. W przypadku dzieci do lat 10, 64% rodziców wykorzystuje tego typu rozwiązania. Najmniejszą kontrolą cieszy się młodzież w wieku 15-18 lat – tutaj już tylko 34% ogranicza w ten sposób możliwości rozgrywki.
Rodzicie i dzieci - źródła nowych gier
Wśród dzieci największą popularnością cieszą się darmowe gry dostępne w Internecie lub na urządzeniach mobilnych – w takie produkcje gra 66% z nich według deklaracji rodziców. 31% kupuje za to gry wskazane przez dzieci, 23% samemu gry samemu.
Rodzicie i dzieci - najpopularniejsze platformy do grania
Wśród dzieci zdecydowanie najpopularniejszą platformą do grania są urządzenia mobilne – tablet lub smartfon. 94% chłopców i 91% dziewczynek gra najczęściej na tego typu sprzęcie. Konsole oraz komputery PC są zdecydowanie bardziej popularne wśród chłopców, za to gry w serwisach społecznościowych cieszą się takim samym zainteresowaniem obu płci.
Pełny raport dostępny jest w tym miejscu.
Jeszcze w tym roku rozpoczęte zostaną prace nad kolejną edycją raportu dotyczącego rynku gier, planowane jest także pogłębienie badań nad dziećmi.
Pełny raport dostępny jest w tym miejscu.
Jeszcze w tym roku rozpoczęte zostaną prace nad kolejną edycją raportu dotyczącego rynku gier, planowane jest także pogłębienie badań nad dziećmi.
Przypomnijmy, że Krakowski Park Technologiczny zainicjował i przeprowadza badanie trendów w zachowaniach konsumenckich graczy – Polish Gamers Research – już w 2014 roku. W cyklu dwuletnim przygotowywany jest także raport pn. Profil Polskiego Gamedevu. Oba badania opublikowane zostały w dwóch raportach zbiorczych pn. Kondycja Polskiej Branży gier.