Wystartowała sprzedaż biletów na wiodącą konferencję B2B dla branży gamedev w Europie, Digital Dragons 2024, która odbędzie się 19-21 maja w krakowskim Centrum Kongresowym ICE oraz hotelu Park Inn by Radisson. Wydarzenie po raz pierwszy potrwa aż trzy dni. Bilety w atrakcyjnych cenach Early Bird dostępne są jedynie do końca marca. Organizator, Krakowski Park Technologiczny, ogłosił też nazwiska pierwszych prelegentów.
Wśród potwierdzonych wykładowców znalazł się Jason Hickey (Art Direction Consultant & Game Development Consultant), który pracował m.in. nad hitową serią gier o Spider-Manie, Ahmed Salama (Content Creator z Ubisoftu), Arno Schmitz (Lead Character Artist z Guerrilla Games), Borislav Slavov (kompozytor, autor muzyki do ostatnich gier Larian Studios, w tym Baldur’s Gate 3) oraz duet Nika J. Bender oraz Kevin Moore z EA DICE, odpowiadający za rozwój live-service Battlefielda 2042.
Bilety w niższej cenie tylko do końca marca
Do 31 marca wejściówki na konferencję Digital Dragons 2024 oferowane są w niższych cenach Early Bird. Bilety upoważniają do udziału w trzydniowym święcie gamedevu, na które składa się m.in. strefa expo, strefa gier niezależnych, prelekcje ekspertów ze światowego gamedevu, networking oraz gala Digital Dragons Awards, na której nagrodzone zostaną najlepsze polskie gry minionego roku.
Wejściówka Regular Pass kosztuje 999 zł, Business Pass 1200 zł, z kolei specjalna oferta na VIP Pass, wyceniona na 3000 zł, pozwala dodatkowo na uczestnictwo w spotkaniach networkingowych oraz oferuje możliwość udziału w ekskluzywnym VIP Party.
Wystartowała też sprzedaż biletów na Legal Summit powered by Anshar Studios & Fool’s Theory. Wejściówki na Game Design Summit powered by Anshar Studios & Fool's Theory oraz na Marketing Summit dystrybuowane będą w późniejszym terminie.
Znamy pierwsze gwiazdy konferencji Digital Dragons 2024
Rada Programowa konferencji wybrała również pierwszych prelegentów nadchodzącej edycji konferencji Digital Dragons.
Jason Hickey to Art Director i producent z wieloletnim doświadczeniem. Pracował nad grami AAA, np. serią Marvel’s Spider-Man czy Ryse: Son of Rome. Jego pomysły przy Marvel’s Spider-Man: Miles Morales przyniosły mu nominację do prestiżowej nagrody DICE. Na konferencji opowie o skutecznym procesie tworzenia nowych elementów do gier.
To jednak nie wszystko dla pasjonatów tematu zarządzania i produkcji w gamedevie, gdyż duet z EA DICE, Nika J. Bender oraz Kevin Moore, przedstawi tajniki zarządzania grą-usługą na przykładzie Battlefielda 2042. Nika J. Bender jest producentką gier z dziesięcioletnim doświadczeniem w zarządzaniu grami-usługami. W 2020 roku dołączyła do EA DICE, gdzie obecnie pracuje jako Lead Seasons Producer przy Battlefieldzie 2042, wcześniej działała w firmie jako Live Producer przy Battlefieldzie V. W jej portfolio jest też stanowisko Product Ownera przy projekcie Star Stable.
Z kolei jej kolega, Kevin Moore, pracuje jako dyrektor techniczny Battlefielda 2042. Karierę w branży gier rozpoczął od stażu w EA Vancouver, gdzie czuwał nad NHL, a po ukończeniu rozpoczął pracę w EA, tym razem jako inżynier oprogramowania przy platformie Origin. Później dołączył do zespołu EA DICE, w którym pracował nad ostatnimi iteracjami serii Battlefield.
Twórcy gier, którzy poszukują tematów ze specjalizacji artystyczno-kreatywnych, również mogą mieć powody do zadowolenia. O warstwie audio opowie Borislav Slavov, wielokrotnie nagradzany kompozytor. Największą rozpoznawalność przyniosły mu soundtracki gier Larian Studios, a konkretniej Baldur’s Gate 3 i Divinity: Original Sin 2. Pracował też nad ścieżką dźwiękową Crysisa 2 Cryteka razem ze słynnym Hansem Zimmerem. Dla uczestników wydarzenia przygotował wykład o muzyce adaptacyjnej i jej aktywnej roli w procesie narracji gier wideo.
Pasjonatów sztuk wizualnych i ich implementacji do świata gier zainteresuje prelekcja Arno Schmitza, który opowie o ewolucji tworzenia postaci w produkcjach Guerrilla Games, gdzie pracuje jako Lead Character Artist. W jego portfolio znajdują się projekty postaci do gier Killzone Shadow Fall, Horizon Zero Dawn i Horizon Forbidden West.
Wśród ogłoszonych nazwisk nie mogło zabraknąć też specjalisty z zakresu game designu. Ahmed Salama, bo o nim mowa, pracuje jako Content Director w Ubisoft HQ, a wcześniej działał w Guerrilla Games, EA DICE i Ubisoft Stockholm. W portfolio ma m.in.: Killzone: Shadow Fall, Horizon Zero Dawn, Battlefield czy Star Wars: Battlefront. Prowadzi również kurs projektowania UX w szkole Future Games. Na konferencji podzieli się swoimi doświadczeniami z zakresu projektowania interfejsu gier.
Trwa nabór kolejnych prelegentów
To jednak dopiero początek. Organizatorzy konferencji Digital Dragons 2024 kontynuują nabór prelegentów – propozycje w ramach drugiego call for speakers można nadsyłać do 25 lutego, wypełniając formularz na stronie organizatora.
Do 1 marca trwa też nabór do Indie Showcase & Digital Dragons Areny 2024, części konferencji oraz ekosystemu Digital Dragons adresowanej do twórców gier niezależnych, którzy poszukują inwestorów oraz wydawców.
Konferencja Digital Dragons 2024 to jeden z elementów ekosystemu Digital Dragons, który Krakowski Park Technologiczny przygotował dla sektora gamedev. Obejmuje on programy inkubacyjne i akceleracyjne dla młodych studiów, a także programy szkoleniowe, w tym Digital Dragons Academy dla studentów uczelni wyższych.