Od spółki zarządzającej specjalną strefą ekonomiczną o powierzchni 66 ha do - dysponującej pełną ofertą usług parku technologicznego - instytucji otoczenia biznesu zarządzającej Polską Strefą Inwestycji w Małopolsce i powiecie jędrzejowskim – tak w skrócie można przedstawić 25-letnią historię Krakowskiego Parku Technologicznego.
Za nami ćwierć wieku działań mających na celu przyciągnięcie inwestycji do Małopolski, tworzenia usług wspierających rozwój biznesu, otwierania nowych możliwości dla przedsiębiorców. Staramy się zawsze być w awangardzie: od ponad 13 lat prowadzimy inkubator technologiczny, od 10 wspieramy branżę gier, nie boimy się projektów kosmicznych, prezentujemy Fabrykę Przyszłości, ściągamy do Małopolski startupy z zagranicy. Tak naprawdę motorem naszego rozwoju są przedsiębiorcy – to dla nich rozwijamy naszą ofertę, to ich sukcesy cieszą nas najbardziej!
Łukasz Słoniowski, wiceprezes zarządu KPT
Łukasz Słoniowski
Rozwój KPT można podzielić na trzy okresy: walka o przetrwanie, nasze czasy i non stop future. Pierwszy, 10-letni okres to przygotowanie nowoczesnej strategii, pierwsze projekty unijne, tworzenie narzędzi przyciągania inwestycji. Ten etap zakończył się obchodami 10-lecia w nowym, będącym już własnością KPT budynku, powstałym dzięki funduszom unijnym. Nasze czasy, czyli czas na rozwój, przede wszystkim funkcjonalności parku technologicznego. 20-lecie KPT odbyło się pod hasłem Non stop future. Teraz stawiamy sobie za zadanie wyprzedzanie rzeczywistości, staramy się budować takie narzędzia, które poprowadzą naszych przedsiębiorców w technologiczną przyszłość.
Krystyna Sadowska, dział obsługi inwestora KPT
20-lecie KPT
Zdecydowaliśmy, że ten rok poświęcimy prezentacji oferty KPT dla firm na różnych etapach rozwoju. Nasz jubileusz będziemy celebrować cały rok, pokazując różne grupy naszych klientów: startupy, branżę gier, przedsiębiorców przemysłowych, firmy IT, by na koniec roku nagrodzić ich sukcesy.
Dorota Skotnicka, wiceprezes zarządu KPT
Idea Development Camp, 2018
Zaczynaliśmy od 300 uczestników, teraz w ICE spodziewamy się półtora tysiąca osób (o ile pandemia pozwoli). Jako pierwsi dostrzegliśmy potencjał tej branży i to był początek prawdziwego boomu, zwróciliśmy oczy całej Polski i regionu na ten obszar biznesowy. Trafiliśmy wówczas w potrzeby środowiska i stąd tak dynamiczny rozwój tego wydarzenia.
Krzysztof Krzysztofiak, dyrektor działu parku technologicznego w KPT
Pierwsza konferencja Digital Dragons, 2012
Misja KPT brzmi: Wspieramy nowoczesną gospodarkę, pomagając firmom rozwijać się szybciej. Wartość naszej pracy mierzymy sukcesami naszych klientów. Z dumą patrzymy jak zmienił się obraz naszego regionu w ciągu tych 25 lat i cieszymy się, że mogliśmy się do tego przyczynić.
Łukasz Słoniowski, wiceprezes zarządu KPT