Organizowany już po raz ósmy przez Krakowski Park Technologiczny KrakJam ponownie zgromadził rekordową liczbę uczestników. Na wydarzenie zarejestrowało się ponad 200 osób.
Pomimo wymuszonej przez pandemię formuły online'owej, KrakJam nic nie stracił na jakości projektów. Tegoroczny temat - „duality”, czyli dwoistość - dał uczestnikom szerokie pole do popisu w jego kreatywnej interpretacji. A chociaż w tym roku siedzieliśmy głównie w domach i na kanale Discord, to wcale nie przespaliśmy tych pięciu dni: wpadło do nas aż 35 grywalnych projektów, powodzeniem cieszyły się spotkania z naszymi sponsorami, Played With Fire i Draw Distance, a do konkursu na memy z Rage Quit Games zgłoszono kilkadziesiąt prac (i wszystkie mnie rozbawiły). Zresztą: o poziomie imprezy i zaangażowania uczestników niech świadczy fakt, że musieliśmy nagrodzić aż cztery zespoły, chociaż zakładaliśmy, że na podium zmieszczą się tylko trzy.
Jacek Wandzel, koordynator KrakJamu, Krakowski Park Technologiczny
Najlepsze 10 gier
Już po raz drugi udało nam się zorganizować jamowanie w pełni w wersji online. Wciąż jednak brakuje nam klimatu całodobowych spotkań na żywo, entuzjastycznie nastawionych osób, które uczą się od siebie, stawiają pierwsze kroki na nowym gruncie... Staramy się pokonać przeciwności i urozmaicać nasze wydarzenia, aby nie zabrakło humoru, dobrej atmosfery, ale przede wszystkim integracji uczestników. Ponad 80% uczestników to osoby, które w KrakJamie wzięły udział po raz pierwszy. Bardzo się cieszymy, że co roku udaje nam się docierać do nowej grupy osób, że wciąż nowe osoby próbują swoich sił w gamedevie. W przyszłym roku stawiamy jednak na na spotkania na żywo w Krakowskim Parku Technologicznym, tak by poczuć atmosferę pracy i spotkać śpiące osoby w różnych kątach KPT. Tymczasem cieszymy się, że pandemia nie przerwała naszej tradycji jamowania i wciąż możemy pracować z entuzjastami gamingu!
Anna Krampus-Sepielak, szefowa Digital Dragons, Krakowski Park Technologiczny
- Więcej informacji o wspomnianych inicjatywach udziela Zespół ds. wsparcia branży gier.