„Kondensacja wiedzy. Ekskluzywność udostępnionych informacji. Praktyczne warsztaty i zadania” – to w opinii uczestników Inkubatora Digital Dragons jedna z najlepszych zalet tego programu. Krakowski Park Technologiczny od wielu lat aktywnie wspiera branżę gier. Organizuje konferencję Digital Dragons, comiesięczne szkolenia Digital Dragons Academy, game jam KrakJam oraz realizuje inkubację dla najlepszych, młodych studiów gier, które potrzebują wsparcia biznesowego i strategicznego, by lepiej rozwinąć swój pomysł i co tu dużo mówić, odnieść spektakularny sukces.
Hotspot dla branży gier w rejonie krajów Morza Bałtyckiego
W trakcie trwania projektu chcieliśmy zbudować w regionie krajów Morza Bałtyckiego tak zwany hotspot dla branży gamingowej, dzięki któremu obszar ten stanie się bardziej interesujący dla inwestorów
mówi Paulina Pyzioł specjalistka ds. inkubacji w Inkubatorze Digital Dragons.
Województwo umacniało nas w przekonaniu, że kierunek i to, co robimy jest ważne zarówno dla rozwoju firm, jak i polskiej gospodarki. Utwierdziliśmy się w przekonaniu, że Polska tworzy dojrzałe środowisko, jeśli chodzi o społeczność grową, metody pracy, czy o sukcesy międzynarodowe. Mamy wielkich, rozpoznawalnych gigantów, mamy wiele średniej wielkości firm produkujących gry, a do tego mamy wielu „indyków”, co sprawia, że krajobraz polskiej branży gier jest zróżnicowany i kolorowy
komentuje Łukasz Leszczyński, koordynator Inkubatora Digital Dragons.
Inkubator na europejskim poziomie
Studio Vulpesoft podczas pracy warsztatowej
Taki format działa, o czym świadczy feedback, który zebraliśmy. Inkubowane studia stworzyły bardzo fajną i zaangażowaną społeczność, z którą relacje nie kończą się wraz z zakończeniem Inkubatora, ale nadal trwają. Widzimy, że wypracowaliśmy z tymi firmami wiele praktycznych umiejętności biznesowych, które pomagają im podczas negocjacji z inwestorami, budowaniu strategii marketingowych czy networkingu. Dzięki warsztatom, zespoły weryfikują swoje założenia biznesowe, bo wiedzą, co mogłyby robić lepiej niż dotychczas. Są też przypadki, że uczestnicy zrezygnowali z prowadzenia własnej firmy, ponieważ podczas inkubacji zdali sobie sprawę, z czym wiąże się posiadanie własnego biznesu
mówi Łukasz Leszczyński.
To dopiero początek
Jesteśmy bardzo dumni, że KPT skutecznie uruchomił kolejną usługę efektywnego wsparcia branży gier pod marką Digital Dragons.
mówi Paulina Pyzioł.
Więcej szczegółów o projekcie Baltic Game Industry, finansowanym ze środków programu Interreg Baltic Sea Region, w ramach Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego, można znaleźć na http://baltic-games.eu.