Przychód w wysokości 159,3 miliardów dolarów, wzrost wartości obrotu akcjami na NewConnect, kilkudziesięcioprocentowe zwiększenie liczby graczy w pierwszej połowie 2020 roku – to tylko niektóre dane, które podają raporty analizujące obecną sytuację branży gier.
Raport Newzoo, firmy analitycznej monitorującej branżę gier przewiduje, że globalny rynek wygeneruje w 2020 roku przychód w wysokości 159,3 miliardów dolarów, co oznacza wzrost o 9,3 % rok do roku. Już w marcu wydatki na cyfrowe wersje gier komputerowych przekroczyły 10 miliardów dolarów. Wartość obrotów akcjami na New Connect wzrosła o 1000 % w czym niebagatelny udział mają spółki z branży gier.
Z drugiej strony, ciekawe dane przynosi też raport przygotowany przez Unity, analizujący zachowania użytkowników gier stworzonych przy pomocy produktów Unity. Gra coraz więcej osób, więcej niż kiedykolwiek – o 46 % wzrosła liczba użytkowników platform gamingowych a o 17 % gier mobilnych. Gracze bardziej się angażują, co owocuje dłuższym utrzymaniem ich uwagi i większymi zyskami (zakupy wewnątrz aplikacji). Mobilni gracze instalują o 84 % więcej aplikacji.
Z drugiej strony, ciekawe dane przynosi też raport przygotowany przez Unity, analizujący zachowania użytkowników gier stworzonych przy pomocy produktów Unity. Gra coraz więcej osób, więcej niż kiedykolwiek – o 46 % wzrosła liczba użytkowników platform gamingowych a o 17 % gier mobilnych. Gracze bardziej się angażują, co owocuje dłuższym utrzymaniem ich uwagi i większymi zyskami (zakupy wewnątrz aplikacji). Mobilni gracze instalują o 84 % więcej aplikacji.
Te wszystkie dane świadczą o tym, że okres pandemii na razie nie zaszkodził rynkowi gier. Na pewno jednak wpłynął na światowe i rodzime wydarzenia branżowe. W tym sektorze przeniesienie ich do wirtualnej rzeczywistości nie stanowiło problemu, ale ograniczyło jedną z największych wartości tych wydarzeń, czyli możliwość spotkania się, wymiany myśli i doświadczeń. Organizatorzy starają się zatem zastąpić aspekt networkingowy na różne sposoby.
Jak to będzie wyglądać podczas jednej z kluczowych w tej części Europy imprez branżowych, organizowanej przez Krakowski Park Technologiczny – Digital Dragons 2020, będzie można przekonać się już w połowie września. Opcje wirtualnej platformy, która zostanie wykorzystana do organizacji wydarzenia są szerokie i pozwalają na zrealizowanie wydarzenia online tak, by składało się ze wszystkich ważnych dla uczestników Digital Dragons segmentów. Dodatkowo, będą mogli korzystać z różnych atrakcji przygotowanych przez sponsorów na wirtualnych stoiskach, a także uczestnicy z business pasami będą mogli umawiać się na indywidualne spotkania.
Już dzisiaj wiadomo, że do konkursu dla niezależnych twórców gier Indie Showcase zgłosiła się rekordowa liczba uczestników. Ponad 200 gier z 38 krajów, z których do głównego konkursu zostanie wybranych 60 tytułów. Z Polski, o ten przywilej walczyć będzie 50 gier, ale w konkurencji są przedstawiciele z Kanady, USA, Argentyny, Brazylii, Japonii, Cypru, Rosji, Indonezji i wielu innych.
Indie Showcase, Digital Dragons 2019
W tym roku również zostaną przyznane nagrody dla najlepszych polskich produkcji 2019 roku (w sierpniu zostały ogłoszone nominacje). Najlepsze opinie przedstawicieli środowiska branży gier uzyskał Bloober Team, mający siedzibę w Krakowie; jego gry wydane w ubiegłym roku zgarnęły łącznie 7 nominacji.
W trakcie konferencji odbędą się również prelekcje, wykłady oraz panele dyskusyjne ze specjalistami z całego świata. Swój udział zapowiedzieli nie tylko przedstawiciele czołowych polskich studiów produkujących gry, ale również deweloperzy najpopularniejszych tytułów ostatnich lat: Brooke Maggs, Stuart Macdonald (Remedy Entertainment), Chris Bourassa (RedHook Games), Austin Wintory (kompozytor muzyki do Journey). Łącznie odbędzie się ponad 50 wykładów.
Nie zabraknie także aktualnych tematów, takich jak „Zabezpieczenie inwestycji w czasie światowego lockdownu”. Panel poprowadzi Bobby Wertheim (z europejskiego oddziału japońskiego producenta i wydawcy gier - SEGA). Pojawią się też kwestie dotyczące marketingu gier w czasie pandemii. Program został tak skonstruowany, aby w wykładach mogli brać udział zainteresowani z różnych stref czasowych. Krakowski Park Technologiczny specjalizuje się także w kompleksowych badaniach branży gier od 2014 roku, publikując regularnie raporty Kondycja Polskiej Branży Gier. Ostatni wydany raport dotyczył specyfiki branży gier na rynku warszawskim. Podczas Digital Dragons 2020 zostaną przedstawione najnowsze badania Polish Gamers.
Zatem dziewiąta edycja Digital Dragons rozpocznie się 15 września i potrwa 4 dni (15-18.09.2020 r.), i jesteśmy przekonani, że dzięki zastosowanym narzędziom nie straci nic ze swojej dotychczasowej atrakcyjności.
Zatem dziewiąta edycja Digital Dragons rozpocznie się 15 września i potrwa 4 dni (15-18.09.2020 r.), i jesteśmy przekonani, że dzięki zastosowanym narzędziom nie straci nic ze swojej dotychczasowej atrakcyjności.
W Krakowie to jednak nie wszystko co przygotowano dla branży. Cały czas trwa letnia edycja Digital Dragons Academy, w której wzięło już udział blisko 500 uczestników. A na jesień planowany jest nowy sezon zajęć. Startuje także kolejna edycja Inkubatora Digital Dragons, tym razem dla producentów gier mobilnych. Warsztaty z ekspertami z branży odbywać się będą również online.
Wszystkie te inicjatywy i wydarzenia to okazja do zastanowienia się nad aktualną sytuacją branży gier i rozmów o przyszłości. Trzeba przecież pamiętać, że ogólnoświatowa sytuacja może mieć coraz większy wpływ na budżety domowe graczy, co za tym idzie na ich możliwości nabywcze. Z kolei pojawienie się nowych użytkowników może wygenerować inne oczekiwania i kreować nowego odbiorcę. Dlatego warto bywać na takich wydarzeniach i śledzić trendy rozwoju sektora growego. Najbliższa okazja już we wrześniu!