Znamy harmonogram wydarzenia 1920 jam. Od 22 czerwca uczestnicy będą mieli 7 dni na stworzenie gry mającej nawiązywać do Bitwy Warszawskiej. W tym roku obchodzimy setną rocznicę tej jednej z najważniejszych bitew z historii nie tylko Polski, ale i świata. Z tej okazji Krakowski Park Technologiczny, KGHM i GamePlanet organizują wydarzenie, w którym nagroda główna 10 tys. zł.
„Wiemy, że temat jest trudny, a zależy nam, żeby uczestnicy jak najlepiej poznali i oswoili historię. Dlatego też postaraliśmy się zasięgnąć wiedzy dotyczącej historii politycznej i militariów u naszych partnerów. Zależy nam, by powstałe gry kreatywnie nawiązywały do Bitwy Warszawskiej, prezentowały nieznane powszechnie fakty – jak np. udział polskiego kryptologa w sukcesie bitwy.„
Sonia Wojciechowska, koordynator 1920 jam.
18.15 „Szkoła przetrwania – co robić, a czego unikać podczas jamu?” Maciek Siwek (Moonlit) - dyrektor kreatywny w krakowskim studiu Moonlit, pracuje w branży gier komputerowych od 2011 roku. Wieloletni prowadzący KrakJamu, krakowskiej edycji ogólnoświatowego wyzwania dla twórców gier, które odbywa się rokrocznie w ostatni weekend stycznia.
19.00 „Wojna polsko-bolszewicka i bitwa warszawska – tło polityczne” dr Mikołaj Mirowski (Muzeum Historii Polski) – historyk, publicysta, pracownik Muzeum Historii Polski. W Muzeum Powstania Warszawskiego prowadzi projekt „Warszawa dwóch Powstań”. Naukowo zajmuje się historią ZSRR lat 1917–1941.
18.00 „Bitwa Warszawska – przebieg i charakterystyka walczących stron” Grzegorz Kędzia - pasjonat historii, członek Grupy Rekonstrukcji Historycznej „Bellum”. Specjalizuje się w umundurowaniu i wyposażeniu Wojska Polskiego w pierwszych latach niepodległości. Odznaczony Srebrnym Medalem Opiekuna Miejsc Pamięci Narodowej oraz medalem Pro Patria.
17.00 Zgłoszenie nazwy i składu zespołów
18.00 „Praktyczny przewodnik game designera” Tomasz Winiarski (PolyAmorous)
18.00 „Między graczem a grą - programowanie interfejsu” Aleksander Kauch (11bit studios) - główny programista rozgrywki w 11 bit studios. Pracował nad niemal każdą produkcją studia – serią Anomaly, This War of Mine oraz Frostpunk. Wykładał programowanie na Politechnice Warszawskiej oraz Akademii Gier i Postprodukcji. Doświadczony w programowaniu, projektowaniu architektury kodu oraz prowadzeniu produkcji gry.
18.00 „My Memory of Us – koncepcja plastyczna” Jakub Jabłoński (Juggler Games) - Reżyser i dyrektor artystyczny związany z Platige Image od ponad 10 lat. Brał udział w setkach projektów artystycznych i komercyjnych. Pracował nad wieloma zwiastunami i cinematicami do gier, takich jak: Hitman, Frostpunk, Watch Dogs, For Honor, Cyberpunk i seriale Total War. W 2018 roku został nominowany do Paszportów Polityki za współpracę przy wielokrotnie nagradzanej grze My Memory Of Us.
18.00 Termin złożenia prac
15.00 Ogłoszenie zwycięzców
Szczegóły na stronie internetowej www.1920jam.pl i wydarzeniu na FB.
Partnerami wydarzenia są: Filmoteka Narodowa, Muzeum Historii Polski, Fundacja Indie Games Polska, PolskiGamedev.pl, Onet.pl.