Najlepsi specjaliści z branży gier poprowadzą warsztaty z zakresu tworzenia scenariuszy do gier komputerowych dla młodzieży. Zapisy już trwają!
Projekt "Literatura kluczem do wrót wyobraźni. Jak dobrą historię zmienić w ciekawą grę komputerową" realizowany jest przez Bibliotekę Kraków przy bliskiej współpracy Krakowskiego Parku Technologicznego, będącego gospodarzem czterech warsztatowych spotkań podczas których młodzież z krakowskich szkół zgłębi tajniki prawidłowego tworzenia scenariuszy do gier komputerowych.
Głównym celem warsztatów będzie zaznajomienie młodzieży z technikami tworzenia scenariuszy do gier. W trakcie interaktywnych i angażujących spotkań zostaną omówione między innymi: tworzenie dialogów, scenariusz filmowy a formaty dialogów, rodzaje i interaktywność dialogów, cel sceny, konflikt jako siła napędowa dialogu, tworzenie i charakteryzacja postaci, opisy misji i pisanie tekstów użytkowych do własnego scenariusza. Dodatkowo uczestnicy poznają również różne formy narracji w grach, rolę bohatera i zasady jego tworzenia.
Spotkania poprowadzą uznani specjaliści z branży i prelegenci najważniejszych konferencji branżowych w kraju, poniżej prezentujemy szczegółowy harmonogram:
- 30 września 2017
Łukasz Malik - Zawodowo z branżą gier wideo związany od 2004 roku, w latach 2008-2016 redaktor naczelny serwisu GRYOnLine. Członek rady programowej festiwalu Digital Dragons. Od początku 2017 roku jest producentem w niezależnym studiu Home Net Games założonym przez Mirosława Dymka. Prywatnie miłośnik kina i szeroko rozumianej popkultury. - 14 października 2017
Kamil Krupiński - Narrative Designer w firmie Techland. Wcześniej: redaktor prowadzący w cdaction.pl i szef działu zapowiedzi w CD-Action. - 21 października 2017
Maria Piątkowska - Z wykształcenia filolog, z zawodu twórca i pasjonat gier – w tym także RPG, planszowych, karcianych i larpów. Od dwóch lat na stanowisku Narrative Designera w studiu CI Games. Jest także prezesem stowarzyszenia Graj! Kolektyw promującego gry RPG w Polsce.
Mateusz Witkowski - Absolwent Kulturoznawstwa Międzynarodowego na Uniwersytecie Jagiellońskim oraz podyplomowych studiów Scenariopisarstwa w Warszawskiej Szkole Filmowej. Od 2013 związany z gamedevem, obecnie jako Narrative Designer w CI Games. Pasjonat nowych form interaktywnego storytellingu. - 4 listopada 2017
Artur Ganszyniec - Projektant gier obecnie pracujący w 11 bit Studios, specjalizujący się w nieliniowej narracji i opowiadaniu historii za pomocą gry. Współtworzył pierwszą i drugą część Wiedźmina.
Uczestnicy zostaną podzieli na dwie grupy wiekowe. Zajęcia dla młodszych (13-15 lat) będą rozpoczynać się o godzinie 10.00, starsza grupa(16-18 lat) będzie rozpoczynała zajęcia o godzinie 13.30. Wszystkie warsztaty zostaną przeprowadzone w budynku Krakowskiego Parku Technologicznego przy ulicy Podole 60.
Ilość miejsc jest ograniczona, dlatego prosimy o wcześniejszą rejestrację poprzez wysłanie maila na adres: konkursy@biblioteka.krakow.pl. W mailu należy podać następujące informacje: imię, nazwisko, wiek uczestnika. Rejestracja uczestników warsztatów: do 26 września 2017.
Warsztatom będzie towarzyszył także konkurs „I Ty możesz zostać autorem scenariusza gry komputerowej”. Praktyczną wiedzę z zakresu tworzenia scenariuszy młodzież wykorzysta do stworzenia swojego własnego projektu ocenianego przez komisję konkursową. Regulamin dostępny jest pod tym adresem.
Projekt dofinansowano ze środków Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego