Poznaliśmy pierwszych prelegentów konferencji Digital Dragons 2019, która ósmy raz odbędzie się w Krakowie, w tym roku w dniach 27 i 28 maja. Wśród wykładowców są między innymi Tina Nawrocki, animatorka Cuphead, Nathan McCree, autor oryginalnej muzyki do Tomb Raider oraz Josh Sawyer legendarny designer uznanych gier RPG.
Tina Nawrocki jako animator i concept artysta w branży gier pracuje już ponad 10 lat. Największą popularność przyniosła jej animacja ponad 60 postaci i poziomów do Cuphead - jednej z najlepszych gier Indie ostatnich lat. Warstwa artystyczna produkcji studia MDHR została doceniona zarówno przez branżowe media jak i graczy. W Krakowie Nawrocki poprowadzi wykład pod tytułem „Cuphead: For the Love of 2D Animation”, pozwalając publiczności zajrzeć za kulisy produkcji tej wybitnej gry. Dodatkowo możemy się spodziewać materiałów z nowego projektu, nad którym pracuje Tina Nawrocki.
Krakowską konferencję odwiedzi w tym roku również Nathan McCree, kompozytor, projektant dźwięku i dyrektor audio wielu projektów filmowych, telewizyjnych oraz growych. McCree wśród graczy znany jest przede wszystkim jako kompozytor muzyki do pierwszych dwóch gier z serii Tomb Raider, tytułów które między innymi zrewolucjonizowały podejście do muzyki w grach komputerowych. I to właśnie na podstawie oryginalnych ścieżek dźwiękowych z pierwszych przygód Lary Croft, McCree w Krakowie będzie analizował zmiany jakie zaszły na przestrzeni lat w odbiorze muzyki do gier.
Fanów gier RPG z pewnością zainteresuje wizyta na Digital Dragons Josha Sawyera, legendarnego projektanta narracji i rozgrywki dla tak kultowych gier jak seria Icewind Dale, Neverwinter Nights czy serii Pillars of Eternity. W maju poznamy post-mortem tej ostatniej serii, a Sawyer podczas wykładu oceni zmiany w podejściu zespołu do przygotowania gry, które zaszły między pierwsza a drugą częścią Pillars of Eternity, wpływ publicznych beta testów na ostateczny kształt produkcji oraz podda analizie projekty narracji i walki.
Poza wspomnianą trójką, Krakowski Park Technologiczny organizujący konferencję zaprezentował jeszcze 21 prelegentów. W Krakowie wykłady poprowadzą:
Alexandre Mandryka (Game Whispering Inc.) - Herding cats - Lessons in Creative management
Elizabeth Maler (Abiding Bridge) - Games that Change Lives: Social Impact Done Right
Patryk Scelina (Picture & Sound) - How to make forgettable game by avoiding musical narration
Artur Reterski/Piotr Leszczyński (Vile Monarch) - Weedcraft Inc - Serious game with comic art style
Chen Liang (Flying Wild Hog) - Environment concept art with 3D software assistance
Markus Pursche (QLOC) - Checkerboard rendering in Dark Souls: Remastered
Grzegorz Jaśkiewicz (Jutsu Games) Command design pattern in action - AI architecture for Operator 112 and more
Mikołaj Radwan (Techland) - Ask not what you can do for the compiler - ask what the compiler can do for you
Carlos Martin (Seat 7 Entertainment) Perfecting the Pitch
Svetlana Valgina (smartly.io) How to level up players acquisition through FB
Stephane Assadourian - Producer Pro: inside more advanced techniques
Mikołaj Pawłowski (Juggler Games) - My Memory of Us Post-mortem
Pavle Goloskokovic - Shrink to Grow: How working on small projects can make you better at your job
Zbigniew Woznowski (Reality) - 10 mln organic downloads without feature
Randy Barenscott (AppicPlay) - 5 Great Ways to Improve your China Strategy
Alon Paster (TabTale 3) - Ways To Get Noticed On The App Stores
Martin Jurasek (Pixel Federation Seaport) - Onboarding UX design tips for mobile
Mariusz Gasiewski (Google) - Quo vadis mobile gaming? Where is the growth in mobile F2P?
Kacper Szymczak (Artificer) - Theme Oriented Design: The Case of 'Phantom Doctrine
Brandon Sheffield (Necrosoft Games) - The long journey to archive SNK's 40 year history
Jan Kavan (CBE Software) - Meaningful Interactive Narrativity
Elizabeth Maler (Abiding Bridge) - Games that Change Lives: Social Impact Done Right
Patryk Scelina (Picture & Sound) - How to make forgettable game by avoiding musical narration
Artur Reterski/Piotr Leszczyński (Vile Monarch) - Weedcraft Inc - Serious game with comic art style
Chen Liang (Flying Wild Hog) - Environment concept art with 3D software assistance
Markus Pursche (QLOC) - Checkerboard rendering in Dark Souls: Remastered
Grzegorz Jaśkiewicz (Jutsu Games) Command design pattern in action - AI architecture for Operator 112 and more
Mikołaj Radwan (Techland) - Ask not what you can do for the compiler - ask what the compiler can do for you
Carlos Martin (Seat 7 Entertainment) Perfecting the Pitch
Svetlana Valgina (smartly.io) How to level up players acquisition through FB
Stephane Assadourian - Producer Pro: inside more advanced techniques
Mikołaj Pawłowski (Juggler Games) - My Memory of Us Post-mortem
Pavle Goloskokovic - Shrink to Grow: How working on small projects can make you better at your job
Zbigniew Woznowski (Reality) - 10 mln organic downloads without feature
Randy Barenscott (AppicPlay) - 5 Great Ways to Improve your China Strategy
Alon Paster (TabTale 3) - Ways To Get Noticed On The App Stores
Martin Jurasek (Pixel Federation Seaport) - Onboarding UX design tips for mobile
Mariusz Gasiewski (Google) - Quo vadis mobile gaming? Where is the growth in mobile F2P?
Kacper Szymczak (Artificer) - Theme Oriented Design: The Case of 'Phantom Doctrine
Brandon Sheffield (Necrosoft Games) - The long journey to archive SNK's 40 year history
Jan Kavan (CBE Software) - Meaningful Interactive Narrativity
Szczegóły wszystkich ogłoszonych wykładów dostępne są w tym miejscu.
Digital Dragons to kluczowa konferencja branży gier w Europie, co roku przyciągająca do Krakowa specjalistów i twórców gier z całego świata. Obok części wykładowej w krakowskim Centrum Kongresowym ICE zobaczymy również blisko 60 gier niezależnych biorących udział w konkursie Indie Showcase, stoiska międzynarodowe prezentujące najlepsze produkcje z krajów CIS, strefę EXPO ze stoiskami partnerów konferencji, STS – konkurs dla studentów. Bilety są już dostępne na stronie digitaldragons.pl.