Badania „Kondycja Polskiej Branży Gier’17” są już dostępne

Badania „Kondycja Polskiej Branży Gier’17” są już dostępne

Opublikowany

Na stronach Krakowskiego Parku Technologicznego udostępniona została polska wersja drugiej edycji raportu Kondycja Polskiej Branży Gier.

„Obecna edycja „Kondycji Polskiej Branży Gier” to znacznie rozbudowana i bardziej szczegółowa analiza od tej, jaką opracowaliśmy w roku 2015” – komentuje Michał Bobrowski, Członek Zarządu GRY-Online S.A., pomysłodawca i jeden z współautorów raportu – „Dokument kompleksowo przedstawia wartość wszystkich elementów polskiego rynku gier zestawiając ją z globalnymi danymi. W tym roku wnikliwą analizę poszczególnych segmentów dodatkowo uzupełniliśmy o informacje na temat najbardziej wyrazistych trendów ubiegłego roku – rozwoju i perspektyw technologii VR/AR oraz sportów elektronicznych. Zebrane informacje komentuje 40 specjalistów z branży”.  
raport1.png
W raporcie po raz kolejny zawarto także pełną analizę badań Polish Gamers Research, skupionych przede wszystkim na charakterystyce polskiego gracza, uwzględniając przy tym zarówno dane demograficzne, społeczne jak i kwestie związane z platformami, na których grają użytkownicy gier, ich gatunków czy najbardziej popularnych metod płatności. „To już trzecia edycja tych badań realizowana wspólnie przez Krakowski Park Technologiczny, Grupę Onet S.A. oraz GRY-Online S.A.” – komentuje współautorka raportu Patrycja Rodzińska, Head of Paid Products Department w Grupie Onet – „dzięki ciągłości badań realizowanych od 2014 roku mamy możliwość śledzenia zmian i trendów wśród polskich graczy”.
Pierwszy raz na taką skalę dokonano również analizy polskiego rynku producentów gier. Raport zawiera zarówno wyniki badania Polish Gamedev 2017, jak i dane dotyczące wynagrodzeń w branży zebrane dzięki Stowarzyszeniu Polskie Gry oraz Advisory Group TEST Human Resources. „Ścisła współpraca i wsparcie merytoryczne ze strony Fundacji Indie Games Polska pozwoliły z kolei znaczne szerzej opisać charakterystykę mniejszych, niejednokrotnie zaledwie kilkuosobowych studiów developerskich, bez których opis rynku byłby niepełny.” – podkreśla Maciej Śliwiński z Krakowskiego Parku Technologicznego, jeden ze współautorów raportu. Dzięki zebraniu danych z wielu źródeł oraz uzupełnieniu ich o informacje o największych sukcesach polskiej branży oraz przegląd spółek notowanych na Warszawskiej Giełdzie Papierów Wartościowych raport zawiera najdokładniejsze możliwe dane dotyczące segmentu producentów gier.
raport2.png
„Mamy nadzieję, że sporządzony dokument stanie się mapą: z jednej strony dla instytucji państwowych, które dedykują środki polskim producentom, z drugiej strony dla firm z zagranicy, które zastanawiają się nad inwestycją w polskie firmy” – wyjaśnia Anna Krampus-Sepielak, współautorka oraz koordynator projektu ze strony Krakowskiego Parku Technologicznego.
Prace nad raportem koordynował Krakowski Park Technologiczny przy współpracy z partnerami: GRY-OnLine S.A., Grupą Onet S.A., Fundacją Indie Games Polska, oraz Stowarzyszeniem Polskie Gry. Nad metodologią prac czuwał dr Seweryn Rudnicki z Akademii Górniczo-Hutniczej w Krakowie. Badania powstały dzięki zaangażowaniu środków Ministerstwa Kultury i Dziedzictwa Narodowego, Ministerstwa Rozwoju, Creative Europe Desk Polska oraz Agencji Rozwoju Przemysłu.

Kopiuj tekst

Udostępnij

Załączniki

Pobierz wszystkie

Kondycja Polskiej Branży Gier’17.pdf

pdf | 46,2 MB

Pobierz

NonStop FUTURE - nasza odpowiedź na wyzwania jutra.

20-lecie Krakowskiego Parku Technologicznego